Digitaal Ondertekenen instellen

Vraag

Hoe kan ik de instellingen voor digitaal ondertekenen doen?


Uitleg

Binnen de applicatie heb je de mogelijkheid om digitaal ondertekenen te gebruiken door gebruikers. Let op: Dit betreft een betaalde feature en kan alleen worden gebruikt als er een contract bij Evidos is afgesloten. Er wordt een transactie opgesteld waardoor een document ondertekend kan worden. Het ondertekenen gaat middels een sms. 

  1. Log in als administrator of schoolbeheerder.
  2. Ga naar Pakketbeheer > Instellingen > Digitaal Ondertekenen. Hier kun je de transactie opstellen voor een document. 
  3. Klik op Nieuw

  4. Geef de naam van de nieuwe transactie op en klik op Opslaan
  5. De transactie verschijnt nu in de lijst bij Pakketbeheer > Instellingen > Digitaal Ondertekenen. Dat ziet er als volgt uit: 
  6. Geef aan na hoeveel dagen de ondertekening niet meer mogelijk is bij 'Verloopt na (dagen)'. 
  7. Vink de checkbox bij 'Stuur e-mailnotificaties' aan.
  8. Zet 'Beoordelingsformulieren kopiĆ«ren' op 'nee'. 
  9. Vul bij initiatoren in wie de transactie mogen aanmaken.  
  10. Klik op Opslaan
  11. Klik op bewerken middels de volgende knop. Hier kun je de instellingen met betrekking tot het ondertekenen aanpassen. 
  12. Vul de URL in van de site waarop degene na het ondertekenen van het document terugkeert. Dit kan bijvoorbeeld de site van de onderwijsinstelling zijn. 
  13. Klik op 'Rol toevoegen' 
  14. Selecteer de gewenste rol die de ondertekening moet gaan doen. 
  15. Selecteer na hoeveel dagen een herinnering verzonden moet worden. 
  16. Klik op onderstaand icoontje om een verzoekbericht te schrijven voor degene die het document gaat ondertekenen. In dit bericht kun je omschrijven wat je verwacht van degene die het document gaat ondertekenen. 
  17. Vink onderstaande checkbox in als je een ondertekenbevestiging wilt ontvangen wanneer het document getekend is. 
  18. Kies bij de opties voor verificatie voor 'SMS'
  19. Klik op Opslaan.